L'escriptura accessible garanteix que el vostre contingut sigui més fàcil de llegir per a tothom. A mesura que creem serveis públics, volem garantir que siguin accessibles i acollidors per a tothom que els necessiti.
Per a qui és important: L'Enric no és un parlant nadiu i de vegades té problemes per descodificar el llenguatge legal o burocràtic. En Joan té una discapacitat del desenvolupament i té dificultats per interpretar contingut escrit per sobre d'un nivell de lectura de batxillerat. La Mei té una alfabetització tecnològica baixa i sovint no entén un llenguatge molt tècnic.
Per a qui és important: L'Enric no és un parlant nadiu i de vegades té problemes per descodificar el llenguatge legal o burocràtic.
En Joan té una discapacitat del desenvolupament i té dificultats per interpretar contingut escrit per sobre d'un nivell de lectura de batxillerat.
La Mei té una alfabetització tecnològica baixa i sovint no entén un llenguatge molt tècnic.
Llenguatge planer Llista de comprovació (checklist) del llenguatge planer
Per a qui és important: En Gabriel llegeix a un nivell de batxillerat però no està familiaritzat amb els matisos de la matèria d'un lloc; per entendre completament el contingut del lloc, necessita informació contextual de fàcil accés.
3.1.3 Paraules inusuals
Per a qui és important:La Maria utilitza principalment el seu dispositiu mòbil per navegar per llocs web i té problemes per interpretar visualitzacions amb text petit.
1.1 Alternatives de text (directriu)
1.1.1 Contingut no textual
1.4.5 Imatges de text
Per a qui és important: En Damià té una discapacitat cognitiva que li fa difícil llegir fragments llargs i ininterromputs de text. La Sara llegeix la majoria del contingut en línia amb el seu dispositiu mòbil i li costa navegar per paràgrafs llargs.
Per a qui és important: En Damià té una discapacitat cognitiva que li fa difícil llegir fragments llargs i ininterromputs de text.
La Sara llegeix la majoria del contingut en línia amb el seu dispositiu mòbil i li costa navegar per paràgrafs llargs.
Per a qui és important: La pàgina que visita la Carmn no s'ha carregat del tot i no ha pogut descarregar les imatges. L'Amanda és cega i utilitza un lector braille per entendre el contingut de les imatges. En Joan està buscant informació amb un motor de cerca i necessita ajuda per ser dirigit al contingut adequat (les etiquetes alternatives descriptives milloraran la cerca).
Per a qui és important: La pàgina que visita la Carmn no s'ha carregat del tot i no ha pogut descarregar les imatges.
L'Amanda és cega i utilitza un lector braille per entendre el contingut de les imatges.
En Joan està buscant informació amb un motor de cerca i necessita ajuda per ser dirigit al contingut adequat (les etiquetes alternatives descriptives milloraran la cerca).
Per a qui és important:En Miquel és cec i utilitza un lector de pantalla per navegar per la web. Sovint fa servir la tecla de tabulació per escanejar ràpidament una pàgina llegint només els enllaços de text sense la còpia que l'envolta.
Per a qui és important:La Beth té un nivell d'alfabetització tecnològic més baix i necessita que el disseny d'un lloc sigui clar. En Julià té poca visió i utilitza un lector de pantalla per navegar per la web. Kendra té un nounat i la seva atenció sovint està dividida; ha de ser capaç d'entendre el contingut d'un lloc d'un cop d'ull. La Lilie està passant per una crisi i necessita trobar ràpidament només el contingut pertinent per a ell.
Per a qui és important:La Beth té un nivell d'alfabetització tecnològic més baix i necessita que el disseny d'un lloc sigui clar.
En Julià té poca visió i utilitza un lector de pantalla per navegar per la web. Kendra té un nounat i la seva atenció sovint està dividida; ha de ser capaç d'entendre el contingut d'un lloc d'un cop d'ull.
La Lilie està passant per una crisi i necessita trobar ràpidament només el contingut pertinent per a ell.
<html lang="ca">
Per a qui és important:En Victor té problemes d'audició i no pot confiar en l'àudio. La Sandra no parla català nadiu i té dificultats per entendre el vídeo.
Per a qui és important:En Victor té problemes d'audició i no pot confiar en l'àudio.
La Sandra no parla català nadiu i té dificultats per entendre el vídeo.
Sobre transcripcions
Una transcripció és una versió de text del contingut dels mitjans. Una transcripció hauria de capturar tot l'àudio parlat, a més de text a la pantalla i descripcions d'informació visual clau que d'altra manera no seria accessible sense veure el vídeo. Les transcripcions fan que el contingut del vídeo sigui accessible per a tothom, incloses les persones que no poden veure el vídeo a causa de problemes d'accessibilitat o limitacions tècniques. També són útils per a les persones que volen escanejar o cercar ràpidament el contingut d'un vídeo, però que no tenen temps per veure el vídeo sencer.